5 redenen waarom je drukwerk moet laten maken

5 redenen waarom je drukwerk moet laten maken

Sinds 2010 zagen we het al. Een behoorlijke daling van de verkoop van kranten, magazines en andere ‘papieren’ zaken. De opkomst van digitalisering ging veel bedrijven zoals Sanoma niet in de koude kleren zitten en moesten het roer omgooien. Dit met omscholingen en gedwongen ontslagen aan toe. Toch lijkt de verkopen van drukwerk weer in de lift te zitten. Vandaag vertellen we je 5 redenen waarom je drukwerk moet laten maken.

Reden 5: Om te hebben: hip en happening

Het was een jaar of 7/8 hip en happening. Veel mensen moesten en zouden een tablet kopen. Een Android of iOS, het maakte (bijna) niet uit. Waarom? Dat was handig voor het lezen van tijdschriften, kranten en het kijken van een filmpje. De tablet was in tegenstelling tot bijvoorbeeld een laptop makkelijk mee te nemen. De verkopen van met name de iPad rees de pan uit. Daar speelde bedrijven zoals Samsung en Huawei handig op in. Daarentegen maakte de papieren verkopen van kranten, tijdschriften en magazines zware tijden mee en vielen er veel gedwongen ontslagen.

Reden 4: Niemand koopt tablets meer

Apple’s iPad kwam uit de relatief makkelijke strijd als winnaar uit de bus. Samsung werd in de tabletoorlog nummer twee met hun Galaxy Tab. Toch is er sinds 2018 een vrije val te herkennen in de verkoop van tablets. International Data Corporation stelt dat deze daling al is ingezet in het eerste kwartaal van 2018. Daarmee lijkt de Gouden Eeuw van de tablet definitief voorbij en lijkt voorlopig ook niet terug te komen.

Techniek: Eindeloos en gewoon goed
Maar als de verkoop van tablets daalt waarop kijken mensen dan hun films en series? En hoe nemen zij dit device mee? Veel mensen zijn tegenwoordig vergroeid met hun smartphone en daar lijkt commercie handig op in te spelen. Want wat doe je tegenwoordig niet met jouw telefoon? Bankzaken, surfen op het web, aankopen online doen, eten bestellen, eigen work-outs bijhouden, films en muziek afspelen. Dan hebben we nog niet eens social media benoemd.

Alles is tegenwoordig mogelijk op je eigen telefoon. Deze vergeet je niet en de technische mogelijkheden zijn eindeloos, erg snel en kwalitatief goed te noemen. Even een nieuw nummertje van je favoriete artiest luisteren op Spotify? Zo geregeld! In de trein naar je werk nog even naar je favoriete serie kijken? Dan slinger je NetFlix even aan. 

Reden 3: Niet iedereen heeft digitale mogelijkheden

Maar waren de afgelopen jaren erg persoonlijk op het gebied van bijvoorbeeld verjaardagen? Geef toe, jij hebt toch ook weleens Facebook nodig gehad om te kijken wanneer tante Sjaan jarig was? Veel meer dan een WhatsApp-bericht kon er dan niet vanaf. PostNL moest de afgelopen jaren zijn tarieven regelmatig verhogen omdat iedereen immers zijn berichten niet meer via post maar via digitale wegen verzond.

Maar wat als je met jouw eigen verjaardag van tante Sjaan nog steeds een verjaardagskaart kreeg? Je gelooft het misschien niet maar anno nu zijn er nog steeds mensen zonder smartphone, met slechte dekking, geen interesse in digitalisering of een combinatie van alles. Misschien vind tante Sjaan het gewoon leuk en attent om nog steeds een persoonlijke boodschap aan jou te richten. Dat is leuker dan een sexloos en koud digitaal berichtje waar je weinig liefde en moeite in hebt zitten. Een boodschap op papier is immers sterker dan een bericht via het web.

Reden 2: Papieren positieve boodschap in opmars

Toch lijken de persoonlijke en lieve wensen via een simpel kaartje bezig aan een opmars. Het is altijd leuk om een positieve boodschap te ontvangen via een kaart. Het geeft een leuk gevoel om te geven, maar ook om te ontvangen.

Wij van ColoMedia doen dit ook nog steeds en zijn hier nooit mee gestopt. We hebben klanten die business met ons bedrijven vanaf dag 1. Deze krijgen met enige regelmaat een bedankje, kaartje of een doos met lekkere chocolaatjes thuisgestuurd. Gewoon als waardering, zeker in deze pittige tijden want veel van onze klanten zitten in sectoren toerisme en horeca.

Reden 1: Makkelijk te bewaren

We besluiten de 5 redenen waarom je drukwerk moet laten maken met de laatste. Je maakt weleens een foto met je telefoon toch? Maar weet jij wat de laatste foto of screenshot was die je vandaag hebt gemaakt? Of vorige week vrijdag? We belasten het opslagsysteem van onze foto’s zo erg dat wanneer we fotoalbums doorswipen vaak niet eens meer weten dat we een bepaalde foto hebben genomen. Met drukwerk zoals een kaart is dit veel makkelijker op te bergen. Je plakt hem op een bord of koelkast en kunt nooit vergeten wanneer de trouwdag van tante Sjaan en Ome Dirk is. Je pakt gewoon de kaart er heel snel bij.

Wat ColoMedia doet aan drukwerk

Wat wij nog doen aan drukwerk? Nou, regelmatig maken wij uitnodigingskaarten voor bijvoorbeeld verjaardagen, bruiloften, kerstpakketten en geboortekaartjes. Daarnaast maken we nog regelmatig menukaarten, maatkaartjes voor kleding en designs voor relatiegeschenken. Dit waren onze 5 redenen waarom je drukwerk moet laten maken.

Vragen of opmerkingen?

Wil je weten hoe je jouw bedrijf kunt onderscheiden met leuke drukwerkacties of ga je toch liever digitaal? Neem dan eens contact met ons op.


Bekijk hieronder een greep uit het drukwerk dat wij in het recente verleden gemaakt hebben.


Meer info over een drukwerk laten maken?

Neem dan eens contact met ons op via onderstaand contactformulier. ColoMedia staat voor je klaar en helpt je graag!

    Naam (verplicht)

    E-mail (verplicht)

    Ik heb een vraag over